Hopp til innholdet

Sea-Cargo med ny Ro-Ro service til Polen

    Ro-Ro servicen vil ha ukentlige seilinger fra Swinoujscie i Polen til Norge.

    Sea-Cargo knytter med dette en Polsk havn til sitt allerede eksiterende og integrerte Ro-Ro nettverk. Dette gir kundene en rask og pålitelig service mellom Norge, Baltikum, UK og Europa.

    Sea Cargo har stor tro på lokal tilstedeværelse, slik at de kan garantere kvaliteten. De har derfor satt opp kontor i Świnoujście som vil jobbe med å utvikle den nye godsruten videre. Med egen Sea-Cargo terminal i Polens travleste Ro-Ro havn kan kundene få tilgang til hele tjenesteporteføljen til Sea-Cargo.​

    «This is a game changer» – Vi kan nå tilby bærekraftige løsninger som et alternativ til å bruke trailere fra Øst-Europa til Norge, Danmark og UK
    Ole Sævild, CEO Sea-Cargo AS  

    Skipet har en seilingsplan som er optimal i forhold til det norske markedet, med en sen fredagsseiling og ankomst tidlig mandag morgen. Sea-Cargo kan da hente last på fredag i Polen og levere mandag i Rogaland.

    I samme seiling, tilbyr Sea-Cargo også en løsning mot Danmark som er godt egnet for prosjektlast, da båten vi bruker har 7 meter fri høyde på trailer dekket – og en rampe som kan ta inntil 120 tonn. 

    Fra Esbjerg har vi både raske og rimelige løsninger mot UK, som er Polens nest største eksportmarked. Vi har allerede fått veldig mye last som er for stort til å kjøres gjennom Tyskland, hvor det er strenge regler på last som har dimensjoner utover normalen. Om man ønsker å frakte denne type last, må man søke dispensasjon fra veimyndighetene som gjerne tar fra 4-8 uker. De kundene som velger Sea-Cargo slipper å forholde seg til dette.

    Ved å velge sjøveien fra Polen til Norge, Danmark og UK reduseres slitasjen på veinettet, transportsikkerheten øker og det er en mer miljøvennlig løsning.  I tillegg vil det være mer kostnadseffektivt for kundene, fordi man slipper å bruke sjåfører – og om man velger å frakte lasten på mafi, eliminerer man fullstendig tom-transport fra Norge til Polen.​

    Swinoujscie havn 

    ​​Terminalen har moderne crossdocking fasiliteter, med egne områder for lagring inkludert kjøl og frys kapasiteter. Logistikk nettverket kobles også videre til jernbane, vei og distribusjonsnettverk i Europa. Dette gir Sea-Cargo kontroll på verdikjeden og muliggjør dør-dør løsninger for kunden. Dette gjelder for alle typer frakt, fra paller til store prosjektlaster. 

    Det er vindmølle prosjektet I Sirdal som ga grunnlaget for den nye RORO ruten mellom Polen og Norge. Dette skaper I tillegg  det ett nytt tilbud mellom Polen og Danmark, samt mellom Polen og UK. 

    Stikkord: