Logistikk er avgjørende for norsk næringsliv. For å møte et krevende marked trengs smartere og mer sømløse verdikjeder. 12. og 13. mars i Bergen deler ledende eksperter fra hele verdikjeden innsikt og erfaringer knyttet økt konkurransekraft. I en artikkelserie presenterer vi foredragsholderne – først ut er Julius Espedal, Gründer og CEO i NewTracks.
Julius startet NewTracks i 2015, med mål om å designe og utvikle innovative produkter. Han erfarte raskt utfordringene med å finne produsenter som kunne møte de høye kvalitetskravene han og kundene stilte. For å løse dette etablerte han NewTracks China i Shenzhen i 2018, med fokus på presisjonsproduksjon for norske teknologibedrifter. Han lanserte konseptet «Quality Made In China», en merkevare som er standarden for alle produkter som leveres fra NewTracks idag.
Vekst handler om mer enn tall!
Julius Espedal, Gründer & CEO i NewTracks
Tilnærmingen har løftet NewTracks til nye høyder, hvor 90 % av selskapets omsetning nå kommer fra produksjon. Bedriften er anerkjent som en «Seriegaselle» etter å ha blitt kåret til Gasellebedrift av Dagens Næringsliv flere år på rad.
Med bakgrunn som sivilingeniør og en karriere innen produktdesign har Julius et godt blikk for hvordan man kombinerer kvalitet og effektivitet for å skape konkurransekraft for sine kunder.
–Vekst handler om mer enn tall,» sier Julius, det er like viktig å bygge langsiktige relasjoner med kunder og medarbeidere som å oppnå økonomisk suksess.
-Mange ERP-systemer fokuserer i dag på produksjon og minimalt lager, logistikken blir ofte oversett som et strategisk konkurransefortrinn. Ved å samle ulike typer gods og sikre en jevn vareflyt til produksjon, har vi i NewTracks hjulpet kundene våre med å redusere fraktkostnader og effektivisere varehåndteringen, sier Julius.
Energi og inspirasjon driver resultater
Hos NewTracks jobber de med spennende teknologi og fremtidsrettede selskaper – eller som Julius sier: «bare kule kunder». Filosofien er enkel: mennesker og bedrifter som gir energi og inspirasjon, skaper de beste resultatene. «Mennesker som tapper deg for energi, er man mest tjent med å miste til en konkurrent,» forklarer han.
På konferansen «Logistikk som konkurransefortrinn», som vi i Shortsea Promotion Centre arrangerer sammen med Kystrederiene og Norske Havner, vil Julius Espedal bidra med sine perspektiv på hvordan smartere logistikk skaper konkurransefortrinn. Konferansen finner sted i Bergen 12.–13. mars, hør ledende aktører i hele verdikjeden diskutere fremtidens logistikk og dele verdifulle erfaringer.
Gå ikke gå av muligheten til å høre Julius Espedal fortelle om hvordan han har bygget opp NewTracks til å bli en ledende aktør. La deg inspirere av hans fokus på kvalitet, innovasjon og samarbeid – og få innsikt i hvordan logistikken kan bli en avgjørende del av din bedrifts konkurransekraft.